

З урахуванням змін до «Положення про призначення житлових субсидій», які внесені постановою Кабінету Міністрів України № 1176 від року, субсидія на оплату житлово-комунальних послуг з 01.01.2019 року призначається у грошовій формі тільки для тих громадян, які звернулись за її призначенням вперше.
Банківське обслуговування реалізації механізму надання субсидій у грошовій формі буде проводитись уповноваженим банком «Державний ощадний банк України» (АТ «Ощадбанк»).
Всім домогосподарствам, яким субсидія була призначена на опалювальний сезон 2018 – 2019 року, у тому числі, коли розмір субсидії склав 0,00 грн., продовжується термін дії субсидії по квітень 2019 року. Повторне звернення до кінця призначення субсидії не приймаються. Для таких домогосподарств необхідно нове звернення тільки після 01.05.2019 року.
Що необхідно знати при зверненні за призначенням субсидії:
- з січня місяця звернення за призначенням субсидії приймаються на бланках заяви та декларації нового зразка. Заява доповнена новими послугами комунальних організацій, а саме: оплата послуги з постачання та окремо оплата з абонентського обслуговування за цю послугу. Такі рахунки повинні відкрити комунальні організації, які її надають. Якщо будуть використані бланки заяви та декларації які діяли до 01.01.2019 року, необхідно доповнити їх новими даними, які передбачені законодавством;
- для реєстрації нового звернення за призначенням субсидії у заяві необхідно чітко заповнити всі розділи заяви та декларації. Відтепер подана заява буде відхилена якщо: відсутні чітко заповнені персональні дані зареєстрованих осіб та членів їх сімей, немає згоди на обробку персональних даних або відсутній номер мобільного телефону.
Особливо звертаємо увагу про зазначення номеру мобільного телефону заявника. Відтепер уповноважений банк буде проводити грошові виплати та тримати зв’язок з одержувачами субсидій тільки через мобільний телефон. У разі зміни оператора мобільного зв’язку або номера мобільного телефону, заявник зобов’язаний звернутись з новою заявою та декларацією до управління соціального захисту населення.
Для реалізації механізму надання житлових субсидії у грошовій формі інформаційна взаємодія між структурними підрозділами соціального захисту населення, Мінсоцполітики, АТ «Ощадбанк» та управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг здійснюється шляхом обміну електронними документами з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Відтепер одержувачі житлової субсидії звертаються за отриманням інформації:
- щодо питань пов’язаних з призначенням житлової субсидії, в управління соціального захисту населення;
- щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) – до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг;
- щодо операцій, здійснених за обліковим записом одержувача субсидії щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг – до АТ «Ощадбанк».
Порядок взаєморозрахунків при призначенні субсидії у грошовій формі:
звернення за призначенням житлової субсидій приймають управління соціального захисту населення. За умови коректного подання всіх даних зареєстрованих осіб, визначається право на призначення житлової субсидії за порядком, який діяв по 31.12.2018 року.
Після призначення субсидії інформація: про заявника, адресні дані, номер мобільного телефону, суми призначеної субсидії на всі комунальні послуги направляються в електронному вигляді до Міністерства соціальної політики України по каналам закритого зв’язку.
Міністерство соціальної політики України перевіряє інформацію і направляє по каналам закритого зв’язку інформацію про суми призначеної субсидії до відділень АТ «Ощадбанк» за місцем надання послуг. АТ «Ощадбанк» формує облікові записи одержувачів житлових субсидій для можливості подальшого зарахування коштів про що повідомляє Міністерство соціальної політики України.
На підставі отриманої інформації від АТ «Ощадбанк» про відповідність нарахованих сум субсидії з поданими реєстрами, Міністерство соціальної політики України щомісячно формує відповідні реєстри для проведення виплат та проводить фінансування на рахунки для виплати житлових субсидій.
Перерахування коштів з рахунків для виплати на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг, які уклали з АТ «Ощадбанк» договори, проводяться на підставі отриманих від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг нараховані суми за спожиті послуги у попередньому місяці та загальні суми до сплати, з урахуванням заборгованості або переплати окремо за кожним видом послуги.
Після здійснення перерахування коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг, АТ «Ощадбанк» протягом доби інформує одержувача житлової субсидії шляхом надсилання йому смс – повідомлення про стан розрахунків за послуги. У смс – повідомленні обов’язково зазначаються дані про наявний залишок платежу за кожним видом послуг та перелік послуг, за якими від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг не отримані реєстри нарахованих сум платежів.
Громадяни, яким житлова субсидія надана у грошовій формі, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми житлової субсидії, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг.
Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунках для виплати житлової субсидії, відображені на облікових записах одержувачів житлової субсидії, які утворились станом на 1 червня, виплачуються банківською установою одержувачам житлових су6сидій шляхом перерахування таких коштів на поточні рахунки відкриті в АТ «Ощадбанк»(банк відкриває такі рахунки самостійно), про що банк інформує одержувачів субсидії шляхом надсилання смс – повідомлень.