Із 1 червня 2021 року Уряд змінив Порядок забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю. Відповідно до зазначених змін органи місцевого самоврядування, райдержадміністрації та центри надання адміністративних послуг зобов’язані прийняти від громадян пакет документів та завантажити їх скановані копії до електронної особової справи. Органи місцевого самоврядування міських рад міст обласного значення та райдержадміністрації зазначену функцію можуть виконувати через централізований банк даних із проблем інвалідності. Однак на сьогодні ЦБІ не дає можливості завантажити скановані копії відповідного пакету документів. Інші ОМС новостворених тергромад взагалі не мають можливості виконати норму законодавства та організувати забезпечення громадян засобами реабілітації. Зазначене погіршує соціальне становище осіб із інвалідністю та унеможливлює повноцінне виконання на місцях законодавства. Вирішення цієї проблеми можливе, зокрема, шляхом доопрацювання програмного комплексу «Соціальна громада» та ЦБІ.
Асоціація міст України звернулася до Мінсоцполітики з проханням пришвидшити доопрацювання державних програмних комплексів та/або електронних баз даних для надання можливості ОМС якісно організувати забезпечення технічними та іншим засобами реабілітації жителів громади.
Поки проблема не вирішена АМУ рекомендує органам місцевого самоврядування:
– інформувати заявників про наявну проблему та джерела її виникнення;
– пропонувати заявникам подавати пакет документів через електронний кабінет особи або через Єдиний державний веб-портал електронних послуг;
– у разі налагодження роботи ЦБІ пропонувати заявникам звертатись до органів соцзахисту РДА (для громад, у яких відсутній доступ до ЦБІ).
Волинське регіональне відділення Асоціації міст України